piątek, 18 września 2015

1) XI Regionalny Turniej Sportowo-Rekreacyjny Niepełnosprawnych Puck 2015. 2) Na wycieczce w Toruniu i Ciechocinku.

W sobotę, 12 września 2015 r. miał miejsce XI Regionalny Turniej Sportowo-Rekreacyjny Niepełnosprawnych Puck 2015
Koło PZERI z Wielkiego Klińcza reprezentowała grupa 18 aktywnych uczestników z przewodniczącą na czele.

XI Regionalny Turniej Sportowo-Rekreacyjny Niepełnosprawnych został przygotowany przez Oddział PZERI w Pucku i jego przewodniczącego, głównego organizatora Eugeniusza Podolaka.
O godz. 9.00 prawie 700 emerytów i niepełnosprawnych z całego Pomorza przeszło w barwnym korowodzie spod stadionu do kościoła na Mszę św. Po uroczystym otwarciu imprezy na pięknym rynku, z udziałem wojewody pomorskiego Ryszarda Stachurskiego odbyły się zawody sportowe z udziałem 18 drużyn.
Rejon kościerski PZERI reprezentowały drużyny z Wielkiego Klińcza, Kościerzyny, Nowego Barkoczyna, Łubiany, Kłobuczyna.
Sportowcy z Wielkiego Klińcza zajęli miejsca na podium w następujących konkurencjach:
I miejsce (ex aequo z Puckiem i Łubianą) w rzutach ringo na szpadę zdobyli Bogumiła Nadolna i Ryszard Sominka, wykazując imponujący refleks i zręczność;
III miejsce w piłowaniu drzewa na czas zajęli Sławomir Nowacki i Ryszard Sominka;
III miejsce w turnieju w warcaby wywalczyła Janina Okrój;
III miejsce w mocowaniu na rękę zdobyła Irena Wencka.
Elżbieta Brzezińska i Barbara Sominka zdobyły punkty dla drużyny w konkursie wiedzy o rejonie. W ogólnej klasyfikacji nasza drużyna wywalczyła w Turnieju Puck 2015 chwalebne VI miejsce. Zostaliśmy też nagrodzeni pamiątkowym Pucharem i Medalem.
Gratulujemy zwycięzcom i drużynie z Nowego Barkoczyna, którzy wygrali Turniej zdobywając I miejsce; II miejsce zajęła Łubiana; IV miejsce – Kościerzyna; VII – Kłobuczyno. Impreza miała integracyjny charakter, jej celem było likwidowanie barier między niepełnosprawnymi i zdrowymi oraz aktywizacja seniorów.

(Notatkę zredagowała Elżbieta Brzezińska, przewodnicząca Koła PZERI w Wielkim Klińczu)

================================================================================================================================================================================

Tego samego dnia, w sobotę, 12 września 2015 r. Zdzisław Jan Brzeziński (sekretarz Koła PZERI w Wielkim Klińczu) zorganizował całodniową wycieczkę dla 43 członków i sympatyków NSZZ Solidarność (z rejonu kościerskiego) do Torunia i Ciechocinka.
W 1997 r. toruński średniowieczny zespół miejski został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.
Po jednym z najpiękniejszych miast europejskich (plasuje się w pierwszej siódemce) od 10.00 oprowadzała nas przewodnik Karolina Rucińska. Pani Karolina oszołomiła nas nie tylko niespotykaną erudycją i encyklopedyczną wiedzą o mieście Kopernika, ale też umiejętnością maksymalnego zainteresowania historią oraz teraźniejszością Torunia. Dzięki niej stolica województwa kujawsko-pomorskiego stała się jeszcze bliższa naszym sercom. Znakomita przewodniczka pokazała nam również najważniejsze atrakcje Ciechocinka. Spośród innych zalet pani Karoliny warto podkreślić jej doskonałą znajomość kilku języków obcych, m.in. takich jak angielski, hiszpański, niemiecki, francuski i rosyjski. Jeszcze większą sympatię zdobyła poprzez radosne udzielanie odpowiedzi na wszystkie dociekliwe pytania uczestników naszej wycieczki.
Zwiedziliśmy Żywe Muzeum Piernika w Toruniu przy ul. Rabiańskiej 9, Stare Miasto i Katedrę Janów. Zjedliśmy smaczny obiad w restauracji Ponte przy ul. Mostowej 3. Zobaczyliśmy Ciechocinek, spacerowaliśmy dookoła tężni. Zatrzymaliśmy się na kawę i herbatę w kawiarni Willa Nowa przy ul. Tężniowej 1. Spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym przy muszli koncertowej, pijalni i fontannach.
Pełni niezapomnianych wrażeń wyruszyliśmy o 18.00 w drogę powrotną.