wtorek, 8 września 2015

Wycieczka szlakiem latarni morskich

W sobotę, 5 września 2015 r. Elżbieta Brzezińska zorganizowała kolejną wycieczkę dla ponad 40 mieszkańców Wielkiego Klińcza, tym razem do Władysławowa i szlakiem latarni morskich.

Najpierw zwiedzaliśmy Jastrzębią Górę, w słonecznym blasku spacerowaliśmy piękną promenadą aż do morskiego klifu.

W Rozewiu weszliśmy na szczyt latarni im. Stefana Żeromskiego, skąd roztaczała się rozległa panorama na ląd i Bałtyk. Obejrzeliśmy galerię obrazów o tematyce morskiej i latarni, parowozownię, przyrządy optyczne i obelisk autora „Wiatru od morza”.

Głównym celem było zwiedzanie Ocean Parku we Władysławowie. Zaczęliśmy od wizyty u mówiącego wielorybka. To najnowocześniejsze interaktywne show edukacyjne w Europie - technologia wizualna, która zaskoczyła nas swoją innowacyjnością. Po raz pierwszy w życiu rozmawialiśmy na żywo z animowaną postacią wieloryba na ogromnym ekranie. Podczas improwizowanego dialogu, w który wciągnięta została cała nasza grupa, nie tylko dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek z życia wielorybów, ale także przeżyliśmy przygodę i wpływaliśmy na przebieg akcji. W całość multimedialnego spektaklu wkomponowane były żarty i komiczne sytuacje zapewniające po prostu dobrą zabawę. Najważniejsze jest to, o czym sami się przekonaliśmy, że we Władysławowie po raz pierwszy na świecie, możliwe jest porozumienie między ludźmi a wielorybami! Dla dzieci w naszej grupie była to świetna przygoda – dla starszych okazja do pośmiania się oraz zetknięcia z najnowocześniejszą technologią komputerową, zrealizowaną na niespotykanym dotychczas poziomie. Cieszymy się, że odwiedziliśmy Błękitka, bo dowiedzieliśmy się jak wygląda życie w podwodnym świecie!
Obok domku Błękitka obejrzeliśmy galerię ryb z drewna, podświetlane akwarium rybek fioletowych i żółtych. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem rozległy Ocean Park z makietami mieszkańców mórz i oceanów w skali 1:1., m.in. takich jak: Kaszalot, Orka, Płetwal Błękitny, Wal Dziobogłowy, Humbak, Wieloryb Grenlandzki, Ryba Piła, Rekin Wieloryb, Żarłacz Biały, Rekin Młot, Morświn Kalifornijski, Delfin Zwyczajny, Foka Pospolita, Uchatka, Pingwiny, Słoń Morski, Mors, Ośmiornica Pacyficzna, Kałamarnica Olbrzymia, Krab Japoński Pacyficzny i inne. Największy waleń ma długość 33 m. Kiedy piliśmy kawę, nasze dzieciaki wspaniale bawiły się obok w parku rozrywki.
Zwiedziliśmy też kościół Wniebowzięcia NMP we Władysławowie, obejrzeliśmy oryginalne witraże w prezbiterium, pietę z alabastru, olbrzymi krzyż w prezbiterium, relikwie św. Jana Pawła II, ławeczkę Jana Pawła II obok świątyni, studnię wierności. Potem szliśmy Aleją Gwiazd Sportu, a przy niej monumentalną rzeźbę – Korona Himalajów.
Zatrzymaliśmy się również w Swarzewie przy Sanktuarium Matki Boskiej Swarzewskiej Królowej Polskiego Morza, gdzie akurat rozpoczynał się Odpust Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, który w tym roku trwa aż do soboty, 13 września. Widzieliśmy nadchodzące z różnych kierunków, rozmodlone grupy pielgrzymów.
W drodze powrotnej wstąpiliśmy na smaczny posiłek do restauracji McDonald’s.